سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیوز گروپ پدیده ای نا آشنا

اختصاصی از سورنا فایل نیوز گروپ پدیده ای نا آشنا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

 

نیوز گروپ پدیده ای نا آشنا

ارتباط از طریق اینترنت دو صورت کلی دارد : ارتباط همزمان ( Realtime ) و ارتباط غیر همزمان ( Non Realtime ). تقریبا همه کاربران اینترنت تجربیاتی را در زمینه این دو نوع ارتباط دارند. اتاقهای گپ و کنفرانسهای اینترنتی ، نمونه هایی از ارتباطات همزمان هستند و پست الکترونیکی ، انجمن ها و تالار های گفتگو یا همان فوروم ها ( Forums ) ، گروههای خبری ( News Group ) ، صفحه های پیغام ، نمونه هایی از روشهای ارتباطی غیر همزمان هستند. سایه نیوزگروپ ها در ایران کمی سنگین است. کمبود اطلاعات و ظاهر معمولی این پروتکل اینترنت باعث شده که افراد بسیار کمی از نیروی فراوان نهفته در یوزنت ( Usenet ) استفاده کنند. تا آنجا که مراکز اینترنت معدودی پیدا می شود که این پروتکل را به کاربران خود ارائه کنند. با همه این کمبودها ، قدرت نیوزگروپ ها در ارتباطات را نمی شود پنهان کرد. اکثر کاربران نیوزگروپ ها علاقه ای به آموزش و ترویج این سرویس اینترنت ندارند ، دلیلی منطقی دارند. نمی خواهند بلایی که بر سر چت و چت روم ها آمد ، با همگانی شدن ، بر سر نیوزگروپ ها هم بیاید. در حال حاضر نیوزگروپ پدیده ای حرفه ای است که افراد حرفه ای ( Professional ) در کامپیوتر و شبکه و امنیت شبکه بیشتر از آن استفاده می کنند.نیوزگروپ و پروتکل آن ، یوزنت ( NNTP Protocol ) ، بسیار شبیه تالارهای گفتگو ( Forums ) در وب است . در اصل فوروم ها ، شکلی از همان گروههای خبری است که در قالب وب گنجانده شده اند. در تعریف یوزنت می توان آن را مانند هزاران هزار تابلوی اعلانات ( Billboard ) فرض کرد که هر کس که عضو آن تابلو اعلانات باشد میتواند صحبت ، سئوال ، جواب یا مطلب خود را به آن تابلو سنجاق کرده تا بقیه افراد آن را خوانده و احتمالا جواب دهند. هر چند که در مورد این مطلب به شدت توصیه شده است که برای تشریح گروههای خبری از عبارات تابلوی اعلانات یا BBS ها استفاده نشود چرا که این کار مثل این است که موتورسیکلت هوندا را مثل روروک بچه ها در نظر گرفت. قدمت و تاریخچه یوزنت و گروههای خبری بیشتر از وب است و تقریبا قبل از به وجود آمدن وب در اینترنت ، بعد از پست الکترونیکی ( E-mail ) محبوبترین و پراستفاده ترین پروتکل یا سرویس در اینترنت بوده است.

امروزه گروههای خبری بیشتر در زمینه هایی مثل بحث و گفتگو در زمینه مسائل سیاسی ، اقتصادی ، بازرگانی ، سهام و بورس ، تکنولوژی و کامپیوتر ، شبکه ، امنیت شبکه ، ورزش ، هنر و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند که تقریبا تمام مباحث موجود در دنیای امروز را شامل می شوند. گسترش بسیار زیاد گروههای خبری در همه جای دنیا باعث شده که اگر شما یک سئوال یا یک مطلب را به یک گروه خبری خاص و نیمه معروف ارسال ( POST ) کنید در کمتر از یک دقیقه حداقل 5 پاسخ ( زیرنویس یا Reply ) برای نوشته شما از سراسر جهان ارسال می شود. و این موضوع تقریبا یوزنت را به پروتکلی همزمان ( Realtime ) برای ارتباط تبدیل کرده است. متاسفانه اکثر مراکز اینترنت در ایران فقط دو پروتکل پست الکترونیکی ( E-mail ) و وب ( World Wide Web ) را به کاربران عرضه می کنند و تعداد بسیار کمی هستند که پروتکل NNTP یا همان یوزنت را ارائه می دهند. اما از آنجایی که در اینترنت همه چیز هست ( از شیر مرغ تا جان آدمیزاد ! ) ، سرورهایی هستند که این امکان را برای شما به ارمغان می آورند و احتیاجی به درخواست این سرویس از ISP خود ندارید. و مانند همه ی چیزهای دیگر در اینترنت به دو صورت رایگان ( FREE ) و هزینه بر ( By Payment ) وجود دارند. کافیست که کلیدواژه ای مثل " Free NNTP Server " یا " Free Newsgroup " را در جستجوگرهایی مانند یاهو یا گوگل جستجو کنید و لیستی از تعداد زیادی میزبان که این سرویس را به طور رایگان یا غیر رایگان به شما ارائه می دهند ، دریافت کنید.

برای خواندن و استفاده از گروههای خبری احتیاج به نرم افزار خبرخوان دارید ، مانند احتیاج به نرم افزار برای ارسال و دریافت ایمیل های خود ، همچون Outlook یا Opera mail . Ms Outlook علاوه بر اینکه نرم افزاری برای کار با ایمیل است ، توانایی کار با گروههای خبری را نیز دارد. کافیست که در هنگام ساخت یک Account جدید ، نوع اکانت را News Account انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را برای آن وارد کنید.به طبع همانند همه چیز در اینترنت ، گروههای خبری نیز برای خود سلسله مراتب و تشکیلاتی دارند ! سلسله مراتبی که سالها پیش برای گروههای خبری تدوین شد ، هنوز وجود دارد و بیگ 7 ( Big 7 ) نامیده می شود. هفت سلسله مراتب زیر ، حاوی بیشترین ترافیک گروههای خبری هستند :

alt. : این سلسله مراتب به هر موضوعی که در دنیا قرار دارد مربوط می شود و به عنوان سلسله مراتب " یاغی " یا همان Alternative شناخته شده است.

comp. : این سلسله متشکل از گروههای خبری است که با کامپیوتر کار می کنند. misc. : این سلسله متنوع است و همه چیز را شامل می شود.

news. : کوچکترین سلسله مراتب است که حاوی تعداد انگشت شماری از گروههای خبری است که با موضوعات مربوط به یوزنت و خود گروه خبری سروکار دارند.

rec. : گروههای خبری این سلسله حاوی خلاقیت و مطالب مربوط به آن هستند. sci. : متشکل از گروههای خبری با موضوعات مختلف علمی است.

soc. : حاوی گروههای خبری است که موضوعات اجتماعی را دربر می گیرد. talk. : در گروههای خبری این سلسله در مورد هر چیزی می توان صحبت کرد. اگر دقت کرده باشید ، به جای هفت گروه خبری ، هشت گروه خبری بیان شد. سلسله مراتب alt. بخشی از هفت سلسله مراتب اصلی نیست هر چند که امروزه alt. بزرگترین سلسله مراتب در یوزنت است. مثلا گروه خبری news.announce.newgroups یا news.announce.newusers برای افراد تازه وارد در یوزنت است و مطالب بسیار مفیدی را ارائه می دهند.

و خلاصه اینکه یوزنت و گروههای خبری هرچند که کم-کاربرد و سخت-کاربرد است اما نیروی اطلاعاتی فراوانی در خود دارد. از هیچ چیز سالمی در دنیای امروز عقب نمانید ، همین امروز یوزنت ( NNTP ) را به خانه خود دعوت کنید.


دانلود با لینک مستقیم


نیوز گروپ پدیده ای نا آشنا

تحقیق درمورد آشنائی با چاپ

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درمورد آشنائی با چاپ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 1

 

آشنائی با چاپ

مقدمهاختراع فن چاپ درحقیقت به قرن ها پیش از گوتنبرگ، که نامش به عنوان مخترع چاپ در تاریخ به ثبت رسیده است، برمی گردد. آسوریان چند هزار سال قبل از میلاد بر خشت هایی از گل‌رس مهر می‌زدند. استعمال حروف قابل انتقال نیز میان سال‌ها ی 1051 و 1058 در چین آغاز شد. مخترع این حروف فردی به نام پی‌شنگ بود و حروف هم از گل‌رس ساخته می‌شد. حروف دستی و حروف قلعی که پس از آنها به کارآمد، هیچ یک رواجی نیافت، بر عکس حروف چوبی متداول شد. تا این‌که در سال 1440، گوتنبرگ ظاهرا بدون اطلاع از کار چینی‌ها، حروف قابل انتقال را اختراع کرد و برای هر یک از حروف الفبا یک حرف جداگانه به کار برد.

حروف متحرک را چینی‌ها اختراع کردند، ولی گوتنبرگ که حرفه اش زرگری بود، آلیاژ مناسب برای ریخته گری حروف را از سرب و آنتی موآن به دست آورد و سپس نسبت هر یک از این دو فلز را به گونه ای انتخاب کرد که حروف بیش از حد سخت و نرم نباشند. وی برای مرکب چاپ هم فرمول مناسبی یافت و خلاصه با رفع موانع و حل مشکلات عمل چاپ را میسر و اجرایی کرد. تقریبا 20 سال پس از نخستین تلاش ها ی گوتنبرگ در امر چاپ ،این صنعت با استفاده از سطوح برجسته در ونیز، فلورانس، پاریس و لیون در حدی مختصر و محدود رواج یافت. اما دستگاه چاپ گوتنبرگ، به علت هزینه ها ی بسیار زیاد فقط برای ثروتمندان قابل دسترسی بود و به همین دلیل تا مدت ها ی طولانی استقبال چندانی از آن نشد. 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، نمایشنامه نویسی آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر، چاپ سنگی یا لیتو گرافی را درسال 1796 میلادی اختراع کرد. هر سنگی که متن یا تصویر با این روش روی آن نقش می بست ، برای چاپ حدود 750 نسخه عملکرد مطلوب داشت و پس از آن نقش روی سنگ قابل چاپ نبود. اگر چه درباره شروع چاپ سنگی در ای ران روایات متعددی وجود دارد، به نظر می رسد چاپ سنگی را برای نخستین بار میرزا صالح شیرازی در تبریز راه اندازی کرد. میرزا صالح که از سوی دولت ایران برای فراگیری هنرهای جدید به اروپا رفته بود، در بازگشت یک دستگاه چاپ سنگی با خود به تبریز آورد که آن را در سال 1250 قمری راه انداخت. چاپخانه سنگی طی مدت کوتاهی در تهران و بعد اصفهان و سپس سایر شهرهای ایران تاسیس شد و بیش از 50 سال تنها روش چاپ در ایران بود و تا اواخر دوره قاجار ، هر چه در ایران چاپ می شد، به روش چاپ سنگی بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگی به ایران چاپ سربی نیز راه اندازی شده بود، ولی به علت هزینه و زحمت زیاد آن ، پس از ورود چاپ سنگی ، کنار گذاشته شد و بعدها در اواخر دوره قاجار دوباره حروف سربی و استفاده از آن رایج گردید. طریقه چاپ سربی روش نسبتا ساده ای بود : کاغذ روی صفحه ای متشکل از حروف برجسته سربی و آغشته به مرکب فشرده می شد و بر اثر فشار، حروف بر صفحه کاغذ نقش می بست. حروفچینی روزنامه نیز نخست به صورت دستی انجام می گرفت، ولی بعدها این کار با دستگاه ها یی که معمول ترین آنها «لاینو تایپ» بود، صورت پذیرفت. دستگاه حروفچینی خودکاری لاینوتایپ در سال 1886 میلادی ساخته شد. و بدین ترتیب سرعت چاپ به تدریج فزونی یافت. پیشرفت فناوری کم کم باعث شد دستگاه حروفچینی سربی از دور خارج شود و جای خود را به دستگاه الکترونیکی بدهد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد آشنائی با چاپ

مقاله دیدگاه فروید درباره منشا دین

اختصاصی از سورنا فایل مقاله دیدگاه فروید درباره منشا دین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله دیدگاه فروید درباره منشا دین


مقاله دیدگاه فروید درباره منشا دین

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:17

درباره منشا دین

دیدگاه فروید درباره ی منشاء دین: فروید ترس را منشا اعتقاد به خدا و پیدایش دین پنداشته واین نظریه که گاهی آن را به مارکس نیز نسبت می دهند، بسیار قدیمی و کهنه است و به روایت مورخان نخستین بار از سوی یک شاعر رومی به نام »تیتوس لوکریتوس« ، متوفای 99 میلادی، به صورت یک تخیل شاعرانه ابراز گردیده است که »لوکریتوس« در شعر خویش سروده است:

دیدگاه فروید درباره ی منشاء دین: فروید ترس را منشا اعتقاد به خدا و پیدایش دین پنداشته واین نظریه که گاهی آن را به مارکس نیز نسبت می دهند، بسیار قدیمی و کهنه است و به روایت مورخان نخستین بار از سوی یک شاعر رومی به نام »تیتوس لوکریتوس« ، متوفای 99 میلادی، به صورت یک تخیل شاعرانه ابراز گردیده است که »لوکریتوس« در شعر خویش سروده است: »نخست ترس بود که خدایان را آفرید« و فروید بعد از آن شاعر، سعی کرده همین تخیل را با استفاده از مبانی روانکاوی ساخته ی خود به صورت یک واقعیت علمی درآورد واز جمله چنین می گوید: »حوادث بی حس و سوانح بی رحمی که حیات ما را تهدید می کنند،‌اگر آنهارا به طبیعت کر وکور نسبت دهیم احساس ناامنی و بی پناهی به شدت ما را آزار می دهد. زیرا هیچ راهی برای کنار آمدن یامقابله با آن نیروهای بی روح وانعطاف ناپذیر وجود ندارد، اما اگر آن نیروها به موجودات ذی شعور و دارای عواطف نسبت دهیم،در صورت لزوم خواهیم توانست از طریق التماس و عبادت و قربانی ها، دل آن موجودات زنده را به دست آوریم« . آنگاه فروید دیدگاه خود را اینگونه خلاصه می کند:»آدمیان به جای همه ی عوامل ترس آفرین به منشا مشترکی معتقد گشته و آن را خدا نامیدند ودرحقیقت خدا مخلوق انسان است نه خالق او«(1)
فروید در تحلیل خود دو امر مربوط به دین (یعنی احساس نیاز به دین و منشا به وجود آمدن دین) را با هم اشتباه گرفته است. به علاوه اگر منشا دین ترس می بود می بایستی ترسویی ملازم دینداری ودلاوری منافی دینداری باشد وترسوترین انسانها دیندارترین آنها و دلاورترین انسانها دورترین آنها از دین باشد، در صورتی که تاریخ ا دیان عینا عکس اینها را نشان می دهد و اما این عبارت فروید که : »در حقیقت خدا مخلوق انسان است نه خالق او!« که ژرژ پولیستر نیز در مقدمات فلسفه آن را تکرار می کند، بی گمان نشانگر این است که آنان حتی از ساده ترین و معروف ترین اصطلاحات فلسفی یعنی تفاوت های »وجودخارجی« و »وجود ذهنی« ناآگاه بوده اند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله دیدگاه فروید درباره منشا دین

تحقیق درمورد آشنائی با پروتکل HTTP

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درمورد آشنائی با پروتکل HTTP دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

آشنائی با پروتکل HTTP ( بخش اول ) در اینترنت همانند سایر شبکه های کامپیوتری از پروتکل های متعدد و با اهداف مختلف استفاده می گردد. هر پروتکل از یک ساختار خاص برای ارسال و دریافت اطلاعات  (بسته های اطلاعاتی ) استفاده نموده و ترافیک مختص به خود را در شبکه ایجاد می نماید .  HTTP  ( برگرفته از Hyper Text Transfer Protocol ) ، یکی از متداولترین پروتکل های لایه application است  که مسئولیت ارتباط بین سرویس گیرندگان و سرویس دهندگان وب را برعهده دارد .در ادامه با پروتکل فوق بیشتر آشنا خواهیم شد.

پروتکل HTTP چیست ؟دنیای شبکه های کامپیوتری دارای عمری چند ساله است و بسیاری از کاربران ، ضرورت استفاده از شبکه را همزمان با متداول شدن اینترنت در اوایل سال 1990 دریافتند . عمومیت اینترنت، رشد و گسترش شبکه های کامپیوتر‌ی را به دنبال داشته است . اینترنت نیز با سرعتی باورنکردنی رشد و  امروزه شاهد ایجاد ده ها  میلیون وب سایت در طی یک سال در این عرصه می باشیم . تمامی وب سایت های موجود بر روی‌ اینترنت از پروتکل HTTP استفاده می نمایند . با این که پروتکل HTTP  با استفاده از پروتکل های دیگری نظیر IP و TCP ماموریت خود را انجام می دهد ، ولی این پروتکل HTTP است که به عنوان زبان مشترک ارتباطی بین سرویس گیرنده و سرویس دهنده وب به رسمیت شناخته شده و از‌ آن استفاده می گردد . در واقع مرورگر وب صدای خود را با استفاده از پروتکل HTTP به گوش سرویس دهنده وب رسانده و از وی درخواست یک صفحه وب را می نماید. به منظور انجام یک تراکنش موفقیت آمیز بین سرویس گیرندگان وب ( نظیر IE )  و سرویس دهندگان وب ( نظیر IIS ) ، به اطلاعات زیادی نیاز خواهد بود . پس از handshake پروتکل TCP/IP ، مرورگر اطلاعات گسترده ای را ‌ برای سرویس دهنده وب  ارسال می نماید . یک بسته اطلاعاتی نمونه در شکل زیر نشان داده شده است :

 

توضیحات  : داده مربوط به پروتکل لایه application ( در این مورد خاص پروتکل HTTP ) ، پس از هدر TCP/IP قرار می گیرد  . جدول زیر برخی اطلاعات مبادله شده بین سرویس گیرنده و سرویس دهنده وب را نشان می دهد .

عملکرد

نوع اطلاعات

سرویس گیرنده وب یک درخواست GET را برای سرویس دهنده وب ارسال و از وی درخواست اطلاعاتی را با استفاده از  پروتکل HTTP 1.1 می نماید. پروتکل HTTP دارای نسخه شماره یک نیز می باشد که امروزه عموما" از نسخه فوق استفاده نمی گردد و در مقابل از نسخه 1 . 1 استفاده می شود.

GET /HTTP/1.1

وب سایتی است که سرویس گیرنده قصد ارتباط با آن را دارد .

Host: www.google.ca

به سرویس دهنده وب ، نوع  نرم افزار سرویس گیرنده ( در این مورد خاص   Mozilla version 5.0 ) و  نوع سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر ( در این مورد خاص Windows version NT 5.1 و یا همان ویندوز XP  ) اعلام می گردد.

User-agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1;

نوع character set استفاده شده به سرویس دهنده اعلام می گردد ( در این مورد خاص از  en:us  و نسخه شماره  10 . 7 . 1  استفاده شده است ) .

en-US; rv: 1.7.10)

نام مرورگر استفاده شده توسط سرویس گیرنده به سرویس دهنده وب اعلام می گردد ( در این مورد خاص از مرورگر FireFox استفاده شده است ) .

Gecko/20050716 Firefox/1.0.6

سرویس گیرنده به سرویس دهنده وب فرمت  اطلاعاتی را که می تواند دریافت نماید ، اعلام می نماید ( در این مورد خاص هم برای متن و هم برای   application  از فرمت xml استفاده می گردد


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد آشنائی با پروتکل HTTP

تحقیق درباره کلیات طرح تفصیلی

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره کلیات طرح تفصیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کلیات طرح تفصیلی


تحقیق درباره کلیات طرح تفصیلی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد صفحات:32

کلیات طرح تفصیلی مقدمه

در طرح جامع شهر گرگان، این شهر به سه ناحیه، 24 واحد شهری و به همین مساحت به اجزاء کوچکتری تقسیم گردید. در طرح تفصیلی با رعایت کلیات این تقسیم‌بندی، با توجه به وضع شهر و تغییرات ناشی از چند سال اخیر این نواحی و زیرنواحی از نظر جمعیتی و مساحت کاربری‌های لازم مورد محاسبه و طراحی مجدد قرار گرفته است. مساله مهمی که مدنظر بوده، استفاده از اراضی بایر داخل شهری، عدم تخریب در اثر ایجاد یا تعویض معابر، حداکثر استفاده از معابر و کاربری‌های موجود (غیرمسکونی) است. تفاوت در تراکم‌ها و کابری‌ها و وجود شبکه‌های زیربنایی موجود، تفاوت‌هایی در مساحت واحدهای شهری گردیده است. این امر تا آنجا که به توزیع خدمات در حد قابل قبول و دسترسی شهروندان به این خدمات صدمه چندانی وارد نساخته باشد، در طرح پیش‌بینی شده است.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کلیات طرح تفصیلی